8 jul 2014

The Desert Attraction


No pretenc que coincidiu amb mi. Ni tan sols que m’entengueu. Em conformo, senzillament, amb que sapigueu que sóc un enamorat del desert. De les vastes superfícies ermes, seques, àrides, polsoses, desolades. De les altes temperatures. D’aquell sol de justícia que ho crema tot i que cau a plom, sense pietat. Sí, ho confesso: m’agrada sentir com canten les cigales i notar com la suor em llisca esquena avall mentre la gola se m’asseca i la pols se m’enganxa a la pell com una paparra. Possiblement per aquesta, i d’altres raons, tornaré aquest estiu al desert de Tabernas, a Almeria. Perquè sóc així de masoca i, fonamentalment, perquè m’encanta gaudir de l’aspre, implacable i estremidor paisatge de les “badlands”. Un laberint de rambles, barrancs, roques i matolls que sempre m’ha colpit profondament i que nodreix de forma més que satisfactòria, alhora, una altra de les meves dèries predilectes: la cinefília. Perquè sí, amics, el desert de Tabernas és terra de cinema. I més concretament, d’eurowestern. O del que, pejorativament, es va definir en un moment donat com a spaghetti-western. Un subgènere que ja des de ben petit em va captivar poderosament i que, de retruc, em va fer elevar als altars a dos dels meus monstres cinematogràfics de capçalera: els italians Sergio Leone i Ennio Morricone.


Amb l’objectiu de satisfer ambdues passions, doncs, faré els possibles per atansar-me aquest proper mes d’agost a les rambles de Tabernas. En principi la intenció seria tornar a endinsar-me al desert per la rambla del Cautivo en direcció nord (com ja varem fer l’any passat) i parar el màxim d’atenció a les diferents localitzacions cinematogràfiques que, per lògica, ens anirem trobant pel camí. Un itinerari que, sobre el paper, ens durà a identificar significatives escenes de “Rey de Reyes” (1961), “Lawrence de Arabia” (1962), “La muerte tenía un precio” (1965) o “Indiana Jones y la última cruzada” (1989). També és molt possible, però, que em dediqui a explorar l’altra banda de l’autovia, on s’hi poden localitzar memorables escenes de “Lawrence de Arabia” (1962), “El bueno, el feo y el malo” (1966), “Marco Antonio y Cleopatra” (1972), “Conan, el bárbaro” (1982) o “Indiana Jones y la última cruzada” (1989). Si puc rastrejar ambdues zones serà fantàstic. I si no pot ser, què hi farem... hauré de tornar-hi més endavant, no? ;-).

No hay comentarios:

Publicar un comentario